Menu Zavřeno

Aktivní držení těla – hýždě, kyčle a pánevní dno

Zkoušeli jste zapojit břišní a hýžďové svaly pomocí kyčlí? Přes kyčle nebo myšlenku k pohybu budeme zajišťovat aktivní držení těla. Pokud si nastavení zafixujete, nebudete chtít trénovat jinak. Využijete jej při běhání, nápravě diastázy aj. Správné pohybové vzory jsou všestranně použitelné.

Zapojení hýždí

Vybočíte někdy kyčel do strany a zavěsíte se do kyčelního kloubu? Tím se deaktivují hýždě, břicho a kloub se opotřebovává. Jak hýždě správně zapojit? Jedna možnost je obě „půlky“ stisknout k sobě a zatnout. To ale není zdaleka všechno, co hýžďové svaly umí. Není to ani nejpřirozenější varianta. Mění se poloha páteře a dochází k sevření těla, jako bychom čekali útok. Znehybní se pánev, což je pro mnoho sportů nežádoucí. Svěrače pánve se také zatnou, více o pánevním dnu zde.
Nejedná se ani o samostatnou zevní rotaci (= vytočení nohou ven). To by stačilo pouze vytočit špičky nohou ven a s nimi by se pasivně svezly i kolena a kyčle.

Pohyb, který myslím je potřeba navnímat, snažit se o něj, procítit jej. Probíhá uvnitř, včetně pánevního dna a oblasti kyčle. Existuje mnoho instrukcí k navedení. Zde uvedu část.

Ukázka cvičení


Na videu pohyb začleňuji do běžeckého tréninku. Pro ilustraci začínám z úplného povolení v kyčelním kloubu do vysunutí vzhůru.
Držíme váhu na jedné noze, zvedneme její patu, držíme co nejdéle balanc a vytahujeme se každým svalem, kloubem, pohledem co nejvýše do nadnesení. Od špiček nohou, přes kotník, kyčel, spodní břicho, krční páteř a hlavu. Postupně se nakláníme dopředu a stále ve vytažení! až přepadneme dopředu.

Vyzkoušeli jste a ucítili rozdíl?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *